Heeft u één van de onderstaande klachten?

• schouderpijn met verminderde beweeglijkheid (peesverkalking)
  • chronische elleboogpijn (tennis/golferselleboog)
  • kniepijn (runnersknee)
  • chronische pijn aan de achillespees (achillodynie)
  • chronische nek-/rugpijn (triggerpoints/spierknopen)
  • peesontstekingen
  • shin splint
  • hielspoor.

Shockwave kan de oplossing voor u zijn. In een van onze ruimtes staat ons shockwave-apparaat. U kunt samen met de therapeut bespreken of shockwave voor u van toepassing kan zijn.

De behandeling

Allereerst lokaliseert de fysiotherapeut het desbetreffende gebied. Nadat de bron van de klacht is geïdentificeerd, wordt er gel op de huid aangebracht. Hierna wordt er een juiste hoeveelheid shockimpulsen toegediend op het desbetreffende gebied. U hoort duidelijke tikken en voelt schokjes in uw lichaam. Door de impulsen zal de doorbloeding en stofwisseling verbeteren. Hierdoor wordt de eigen genezingskracht van het lichaam gestimuleerd.

In het algemeen duurt een behandeling shockwave 10 minuten. Na 2 à 3 behandelingen, met een behandelfrequentie van 1 keer per week, kunt u al verbetering merken. Gemiddeld zullen er 4 tot 6 behandelingen nodig zijn voordat u weer klachtenvrij bent.

Doeltreffendheid shockwaves

Behoort u tot de talloze patiënten die aan chronisch pijn lijden en veel hebben geprobeerd om ervan verlost te worden? U had bijvoorbeeld injecties, medicatie, fysiotherapie en/of relaxatie-methodes en keerde uw pijn altijd na een korte periode terug, vaak erger dan voordien?
Dan kan dit een oplossing voor u zijn.

Vergoeding

Shockwave valt onder de reguliere fysiotherapie en wordt door de zorgverzekeraar vergoed. Een behandeling fysiotherapie bestaat uit 2 delen: een deel fysiotherapie en een deel shockwave.

Voor onze praktijkfolder over shockwave klik u hier.

Voordelen

De voordelen van shockwavetherapie zijn:

• kortdurende behandeling
  • succes na 2-4 behandelingen
  • pijnvermindering
  • weinig bijwerkingen
  • een injectie met een ontstekingsremmende werking of zelfs een operatie kan overbodig zijn
  • 78% van de patiënten behaalt goede resultaten!