Wat is ergotherapie?

Ergotherapie is gericht op het bereiken van een optimale wijze van uitvoeren van dagelijkse en betekenisvolle activiteiten in de eigen omgeving. Onze therapeut richt zich specifiek op klachten door pijn aan de hand of de arm. Belangrijk voor u om te weten is dat ergotherapie vergoed wordt vanuit uw basisverzekering. De behandelingen komen in eerste instantie ten laste van uw eigen risico. Wanneer u dat voor het huidige jaar voldaan heeft, dan worden de behandelingen vergoed vanuit de basisverzekering.

Wat doet de ergotherapeut?

Door pijnklachten aan de hand of de arm kunt vaak uw dagelijkse activiteiten niet goed uitvoeren. Tijdens het intakegesprek bespreken we wat uw klachten zijn en hoe ze zijn ontstaan. De behandelmethode kan bestaan uit bijvoorbeeld oefentherapie, spalktherapie, houding en bewegingsadviezen en het bespreken van belasting en belastbaarheid.

Wordt het vergoed?

Ergotherapie wordt vergoed vanuit de basisverzekering. Dat betekent dat de behandelingen ergotherapie in eerste instantie ten laste komen van uw eigen risico. Wanneer u dat voor het huidige jaar al voldaan heeft, dan worden de behandelingen ergotherapie vergoed vanuit de basisverzekering.

Klik hier voor meer informatie, die u hierbij kan helpen.

Voor meer informatie over fysiotherapie, vergoedingen en gerelateerde informatie kunt u ook terecht op de site www.defysiotherapeut.com

Heeft u vragen? Neem gerust contact op