Welke klachten behandelen wij?

Omdat bij het ouder worden verschillende veranderingen optreden in het lichaam is een goed functionerend lichaam lang niet altijd meer vanzelfsprekend.

Oorzaken daarvan kunnen liggen in o.a. slijtage van gewrichten , neurologische problematiek, maar ook in mentale achteruitgang zoals bij beginnende dementie e.d.

Vaak zien we op hogere leeftijd ook dat er meerdere aandoeningen tegelijk spelen, bijvoorbeeld slijtage van de gewrichten én hartritme stoornissen. Bewegen wordt dan pijnlijk maar ook moeizaam vanwege de hartproblematiek.

En gaat u minder bewegen dan geeft dat op zich ook weer problemen: achteruitgang in conditie, vermindering van spierkracht, verhoogd valrisico e.d.

Dus zo vanzelfsprekend als het bewegen ooit was, zo lastig kan het worden wanneer u ouder wordt.

Wat doet de fysiotherapeut?

Bij Fysiocare zijn we deskundig op het gebied van de ouder wordende mens. Wij richten ons op een zo goed mogelijk herstel van uw klachten. Ook al gaat herstel op hogere leeftijd niet meer zo gemakkelijk en snel, toch kunnen we vaak goede resultaten boeken waardoor u weer wat gemakkelijker en plezieriger kunt bewegen

Dit doen we door uw (pijn)klachten te behandelen, informatie en adviezen te geven over uw aandoening(en) en/of uitgebreid  te oefenen. Maar we kunnen u ook een geschikt hulpmiddel adviseren en dit samen uitproberen. De behandelingen vinden afhankelijk van de doelstellingen plaats op de praktijk of  bij u aan huis.

Wanneer  nodig  en wenselijk werken we samen met andere disciplines waaronder de thuiszorg, ergotherapeute e.d.

Veel voorkomende onderdelen

Valpreventie
Valpreventie is een belangrijk onderdeel van onze zorg voor de ouder wordende mens.

• Bent u wel eens ( bijna) gevallen of bent u bang om te vallen?
  • Twijfelt u of u een loophulpmiddel nodig heeft?
  • Gaat u een wandeling of uitstapje buitenshuis uit de weg omdat u niet meer goed uit de voeten kunt?
  • Heeft u een aandoening waardoor u beperkte bewegingsmogelijkheden heeft?

Herkent u zich in één of meerdere bovenstaande vragen, dan bent u bij ons aan het goede adres.

Voor informatie over valpreventie: klik hier.

Neurorevalidatie
Voor meer informatie over neurorevalidatie: klik hier.

Fysiotherapie Thuis
We kunnen voor behandeling fysiotherapie ook bij u aan huis komen. Voor meer informatie hierover klikt u hier

Preventie
Naast herstel van klachten werken we natuurlijk ook aan preventie van klachten.

We hebben sinds jaar en dag verschillende fitnessgroepjes die zich richten op preventie.

Meer Bewegen voor Ouderen en Stoelpilates zijn groepen waarin we ons specifiek richten op de ouder wordende mens.

Tot slot
Voor bewegen is het nooit te laat! Dat lichaamsbeweging niet alleen ons lichaam maar ook ons brein fit houdt blijkt steeds duidelijker uit wetenschappelijk onderzoek. Daarom helpen wij u graag om weer prettiger te bewegen!